Wednesday, December 30, 2009

------ :p -------

dh byk ari tak tulih blog...
ni br nk tulis....
tp tak tulis apa2 pun ...heheheh
cuama nk bgtau esok n isnin ni sy cuti lg...
esok kakak ada orientasi darjah satu mestila kena cuti kn sbb dr 8 pagi smpi 12 tghari.
pastu anak sulung first day sek ibu n abah plak yg berdebar2....
isnin sek pagi n sek KAFA pulak ptg nya...
harap2 kakak ok la esok Aminnnn....

Thursday, December 24, 2009

Bestnya..

yea yea esok cuti...
korang nk pi mana cuti ni...
cik ct balik kch sambil menyelam minum air, jgn sampai lemas cik ct...
n happy holiday...
yana pulak nk balik kulim...ok take care ye..nati2 dijalan raya...kalu ada buah-buahan tempatan tu igtla kwn2 kt pjaya ni...bw bekal byk2 skit leh tumpang makan...

aku nk pi mana?? baru je balk kg...kalu ikutkn aku aku smbg je cuti sampai krismas tp en roke pulak spoil...tak leh cuti..opis dia takdak org pulak...so terpaksa la berkorban...kalu tak dok kt kg lg aku...

last2 dok ja menganga kat umah...melopong jer...kalu dok umah pulak keje aku asyik nk mkn ja..macam2 aku nk wat...janji ada bahan...kalu takdak pun aku buat jugak..taram je la...janji boleh mkn ...

tp kalu bab mengemas mmg aku surrender...aku mmg tak suka mengemas..kalu boleh aku nk suruh org kemaskan, boleh dk camtu...sbb tu la umah aku bersepah..nk buat cam manakn ..

kalu bab basuh kain pulak aku rajin...mmg basuh je la... tp bab nk lipat mmg aku malas..kadang2 berbakul2 kain tak lipat..yg mana boleh sangkut aku sangkut...yg kena lipat aku postpone dulu..hehe.. kalu angkat kain dijemuran aku mesti terus lipat...kalu tak mula lipat time tu maka akan berkepuk2 lah kain tersebut didalam bakul..lg byk bakul lg byk kain tak lipat..hehehe...

ish..ish..ish... tu lah aku.... hey yong bila nak berubah ni...

apa yg aku melalut ni... dh tersasar plak...

ok la...dok umah ker...p holiday ker...apa-apa pun kita tak pi opis kan...tu yg penting sebenarnya...tak payah nk pening2 tgk muka org2 yg bermasalah.. kalu kita duit byk tak payah keje kan...dok umah jer relax2...bila la nk sampai tahap tu...

Wednesday, December 23, 2009

leganya...

hai semua....

i'm back...dh la baru naik keja hari ni...internet pulak problem drpd pagi..dh senja2 ni plak baru ok..bosan betulla..dh takdak mood dh ni...igt nk balik je ni..ngantuk n letih..

so nantila aku letak gmbq pengantin ye...

Tuesday, December 15, 2009

--- n3 --

jgn marah....tajuk diatas tiada mengena dengan apa yg akan ku tulis...
heheheh...

cik ct dh bg idea tp aku byk pulak keje nk buat ni..esok aku dh mula cuti seminggu.... balik kg ...heheheh...jd nk clearkan meja takdaklah nanti meja aku bersepah.. tuan ada pun bersepah, kalu tuan takdak paham2 je la ye...

ok nk sambung wat keje....nt tak siap keje aku...

Monday, December 14, 2009

Idea...oh idea....

No idea.....
.......................
.......................
.......................

Thursday, December 10, 2009

Tahniah Adikku...




Tahniah n Selamat pengantin baru Buat Adikku yg Bongsu...
Telah selamat diijabkabul di Kulim pada 28 November 2009 Hari ray ahaji kedua... Kekandamu ini tidak menghadiri majlis tersebut sebab ketiadaan cuti..(Ct kt harap dapat menyimpan cuti untuk diri sendiri n masa hadapan)

Insyaalah Majlis Di rumah Kitorang pada 20.12.09...aku akan balik awal ni...chewah2 mcm awal bebenor....aku amik cuti 4 hari bermula 16hb smpai 22hb...mintak ampun mak sbb takleh ambil cuti lebih sbb mr. roke tak leh cuti...

Okla kengkawan yer kalau ada kelapangan Dijemput Anda Sekeluarga ke Majlis Perkahwinan Adik2 saya pada 20.12.2009 ni yer....Kedatangan Anda Dialu-alukan...

Wednesday, December 9, 2009

Careless......

lama x update...huhuhu takdak mood nk wat semua keje...heheheh...dok menganga ja...

citer ni pn dh nk basi dh...hari ahad malam tu...(jeng.jeng..jeng)..aku pun tak tau mcm mana boleh aku tak perasan Danial dok selongkaq laci kat dapuq umah aku...laci tu tempat aku letak semua jenis makanan tin mcm susu pekat, sardin n ect...masa tu aku sapu sampah...mr roke dok buat ayaq nes...(hehehe dia buat ayaq sendrik)...aku tertoleh kat danial yang sedang mengerjakan tin2 yg dlm laci tu kemudian aku nampak tin susu tu jatuh atas ibu jari kaki dia siap melantun lg..Masyaallah...aku rasa cam nk luruh jantung aku masa tu...darah menitik2 n of course la dia nangis...ngilu rasa hati aku...kesian Danial ...ibu mintak maaf yer sayang...

nasib la masa tu mr roke ada n cepat2 letak minyak gamat...lpas tu aku tgk dia jalan mcm biasa ja...tp masa nk tidur malam tu dia merengek2 je mungkin berdenyut2 kan...bayangkan kalu kita yg kena sakitnya berhari2..nasib la tak bengkak cuma lebam skit je... isnin petang aku mintak time off n aku bawak pi klinik...sementara nk tunggu masuk bilik Dr tu penat aku melayan dia jalan pusing2 satu klinik...abis tong sampah dia terbalikkan...ganasla jugak hero aku ni...semua bilik dia bukak pintu... letih aku melayan...siap semua check up tu pkl 5...bayangkan dr pkl 2.30 aku kt situ.. letih n penat giler...sampai umah rs cam nk demam..hehehe.. si Danial tu masuk jer kete terus tertidur sambil berdiri lak tu...letak dlm car seat tak nak..

sebenaqnya first time aku p klinik sendiri selalu p ngan mr roke...hehehe...rs nya lps ni kena tunggu dia gk la...kalu sendiri letih..hehehe..bila lg nk menyusahkan dia tul tak...

ari ni dah masuk hari ke 3 kaki dia dh ok dah...cuma lebam tu jer...nasib baik kukunya tak pecah...

so aku igtkan diri aku la len kali alert sikit ngan keadaan sekeliling....huhuhu..

Friday, December 4, 2009

FAMILY....

Terbaca satu email yg menyentuh hati....layanlah kengkawan n amik iktibar....

Kenapa kita perlu balik kerja awal????

Aku terlanggar seorang asing semasa berjalan,
"Oh maafkan saya, saya tak perasan"
Katanya "Maafkan saya juga,
Saya tak nampak saudara"
Kami amat bersopan dan saling menghormati,
Kami saling melambai sambil berlalu pergi,

Tetapi di rumah lain pula ceritanya,
Bagaimana kita melayan orang tersayang, tua dan muda,
Lewat petang, tika memasak makan malam,
Anak lelaki kecilku berdiri di dapur secara diam-diam,
Bila berpaling aku hampir melanggarnya jatuh,
Jerkahku, "Jangan buat kacau di sini, pergi main jauh-jauh"
Dia berlalu pergi, hatinya hancur luluh dan beku,
Aku tak sedar, bertapa kasarnya kata-kataku,

Sedangku berbaring di katil mendengar musik,
Terdengar suara halus datang membisik,
"Bila bersama orang tak dikenali,
Begitu bersopan dan merendah diri,
Tetapi ahli keluarga tersayang, sering dimarah dan dicaci",

"Cubalah kau pergi lihat di lantai dapur,
Kan kau temui bunga-bungaan berterabur",
"Itu adalah bunga-bunga dibawanya untuk kamu,
Dia memetiknya sendiri, kuning, biru dan unggu",
"Dia berdiri senyap agar jadi kejutan buat kamu,
Kamu tak pernah sedar airmatanya yang datang bertamu",

Pada tika ini, aku merasa amat kecil sekali,
Airmataku mencurah ibarat air di kali,
Senyap-senyap ku kebiliknya, dan melutut di katil,
"Bangunlah, anakku, bangunlah si kecil"
"Apakah bunga-bunga ini dipetik untuk mak?
Dia tersenyum, "Adik terjumpanya belakang rumah di semak"
"Adik memetiknya kerana ia cantik seperti ibu,
ibu tentu suka terutama yang unggu,
"Maafkan ibu, atas sikap ibu hari ini,
Ibu tak harus menjerkah kamu, sebegini,
Katanya,"Oh, ibu, itu tak mengapa,
Saya tetap sayang ibu melebihi segala,
Bisikku, "Anakku, ibu pun sayang kamu,
dan ibu suka bunga itu, terutama yang unggu,

FAMILY

Adakah kamu sedar, sekiranya kita mati hari ini,
syarikat tempat kita berkerja akan senang-senang mendapat pengganti,
dalam hanya beberapa hari?

Tetapi keluarga yang kita tinggalkan,
akan merasa kehilangan kita sepanjang hayat.

Dan sedarlah, sekiranya kita menghabiskan masa kita kepada kerja,
Melebihi keluarga kita, adalah merupakan suatu pelaburan yang tidak bijak.
Bukankah begitu?
Jadi apakah maksud yang tersirat?
Tahukah anda makna "FAMILY"?
FAMILY = (F)ATHER (A)ND (M)OTHER (I) (L)OVE (Y)OU
" HARGAILAH KELUARGA ANDA "

Thursday, December 3, 2009

Balik Kampung.....

lamanya rasa tak balik kg..tp kn baru je balik raya puasa hari tu..tp rs cam dh lama je
ni tgh menghitung hari je nk apply cuti..tunggu cuti my hubby ni tak compem lg.. bila tah nk compemnya ni mr roke... tak sabor rasanya nak isi borang cuti..eh ...borang dh isi cuma nk isi tarikh je pastu bg bos luluskan...(padahal nk cutinya 2 minggu lg..) maklumla nk amik kakak n adik ya blk sini...sunyinya takder depa tu... si Danial pun takder kawanla ni...mmg manja abis la si Danial tu...

Wednesday, December 2, 2009

Y.E.S

Y.E.S....

dh mula dah...tp kewangan tak mengizinkan..hehehe... kengkawan nk shopping apa ye??? kita ni window je la...tahun depan banyak nak pakai duit...kakak dh masuk sekolah..kenala saving apa yg patut...mana la tau kot2 tgh2 bulan nak pakai duit ad-hoc.. mana nak cekau time2 tu..betul tak...hehehh...

ai pun dh amik keputusan dh...chewah2...suspend je... nanti si kakak ai tak hntaq transit la...ai hantar n amik kakak tengahari pastu pukul 2 hantar dia kat KAFA kat surau umah ai...hehehe....semoga Allah memudahkan segala urusan ku...Aminnnn.....

Tuesday, December 1, 2009

Kesian Danial....

Salam semua....

ari selasa baru keje...isnin semalam bawa danial p klinik selsema n batuk...pastu masuk bilik doktor dia suruh pi amik gas sbb saluran pernafasan dh sempit....huhuhu... nangis2 sampai muntah2...lepas tu danial terus tidur ... nasib baik en roke belum balik temerloh lg...kalu tak, tak tau aku macam mana....

tapi alhamdulillah lepas amik gas tu danial dh beransur pulih....aktif macam biasa... tp masih continue ubat la... semoga cepat sembuh sayang...ibu sayang danial...