Tuesday, April 22, 2014

Mood Frozen

The snow glows white on the mountain tonight,
not a footprint to be seen.
A kingdom of isolation and it looks like I'm the queen.
The wind is howling like this swirling storm inside.
Couldn't keep it in, Heaven knows I tried.
Don't let them in, don't let them see.
Be the good girl you always have to be.
Conceal, don't feel, don't let them know.
Well, now they know!
Let it go, let it go!
Can't hold it back any more.
Let it go, let it go!
Turn away and slam the door.
I don't care what they're going to say.
Let the storm rage on.
The cold never bothered me anyway.
It's funny how some distance,
makes everything seem small.
And the fears that once controlled me, can't get to me at all
It's time to see what I can do,
to test the limits and break through.
No right, no wrong, no rules for me.
I'm free!
Let it go, let it go.
I am one with the wind and sky.
Let it go, let it go.
You'll never see me cry.
Here I'll stand, and here I'll stay.
Let the storm rage on.
My power flurries through the air into the ground.
My soul is spiraling in frozen fractals all around
And one thought crystallizes like an icy blast
I'm never going back; the past is in the past!
Let it go, let it go.
And I'll rise like the break of dawn.
Let it go, let it go
That perfect girl is gone
Here I stand, in the light of day.
Let the storm rage on! The cold never bothered me anyway.

Thursday, March 13, 2014

Dalam kenangan..

Ni pic lama bersama teman-teman di Opis lama..
Heheh.. ok.. bye..

Sajer- sajer..

Happy Lunch.. hehehe.. malas nk kuar cari makan so makan je la apa yang ada. Minum la air kopi sampai abis.. heheh sambil-sambil jom layan pic2 my luv.. Buat tatapan teman-teman KKLW yg masih mengingati kitorang.. Acik zai pun selalu jenguk2 kan blog ni.. Kakak Yana tak pasti la.. Kadang2 acik zaini pun tgk..

Wednesday, February 26, 2014

Tersentuh hati....

Tersentuh hati membaca nukilan ini.. Terkedu.. Perasaan bercampur- baur. Ya Allah bantulah hambamu ini.. Saya mempunyai 3 orang anak. Dua perempuan satu lelaki. Yang sulung, kakak, berusia tujuh tahun. Yang kedua abang, 4 tahun dan yang bongsu, adik perempuan berusia 1 tahun 6 bulan. Ketiga-tiga mereka ini boleh dikatakan anak yang soleh dan solehah. Cuma si kakak ni, sering membuatkan sayang pening kepala. Tak dinafikan, kakak memang seorang budak yang pandai. Dia seorang yang fast learner. Seawal umur 5 tahun dia dah pandai mengeja dan membaca. Dan dia juga seorang yang petah berkata-kata. Apa yang membuatkan saya sering 'bergaduh' dengan dia adalah kerana dia sukar mendengar kata. Dia akan cuba mengambil perhatian saya walaupun berulang kali saya memberitahunya yang saya penat bekerja. Ya. Saya dan suami semuanya bekerjaya. Jadi, anak-anak, kami akan hantar pada pengasuh bila kami beransur ke office masing-masing. Pernah suatu hari, ketika saya dah pulang lewat petang, saya pergi mengambil mereka bertiga. Masa tu, suami outstation. Terpaksalah saya seorang berhempas pulas mengendalikan mereka. Ketika si adik bongsu ni menangis meminta susu, si kakak sibuk ingin bercerita perihal dirinya ketika di sekolah. Dia ingin menunjukkan hasil lukisannya yang cikgu bagi markah A. Tapi, perhatian tu sekejap je saya berikan untukknya disebabkan saya tak boleh nak fokus, kerana si adik ni dah bising menangis kelaparan. Tak semena, dengan badan yang letih, otak yang dah penat.. Saya memarahi kakak "Kakak tau tak.. Mama penat tau!! Dengan adik menangis, kakak sibuk nak bercerita!! Boleh tak kakak ke depan, main macam Abang ngah, tak kacau mama!!" Jerit saya Dia diam lalu membawa diri ke hadapan. Mulai dari hari itu, saya perasan kakak dah kurang mengganggu saya ketika saya keletihan. Saya rasa mungkin dia faham keadaan saya yang memerlukan masa untuk berehat dengan aman. Hinggalah pada suatu hari, pada malam hari minggu, saya menyemak beg sekolah kakak. Dalam pada membelek-belek buku latihannya.. Saya terjumpa sebuah buku kecil kulit tebal berwarna pink. Di muka depan buku tersebut dituliskan namanya, kelas dan bertajuk 'Diari Kecil Kakak' Saya mula membuka lembaran-lembaran kecil buku comel itu. Jika dinisbahkan dengan umur kanak-kanak sebayanya, tulisan kakak amat cantik. Satu persatu perkataan ditulis rapi. Saya kagum. Alhamdulillah, anakku diberi kelebihan itu. Di muka surat pertama, mata saya tertumpu pada isi kandungannya. Kakak tulis : Isnin 13 Jan 2014- saya berpusing. Saya selak mukasurat sebelah. Selasa 14 Jan 2014 - saya berpusing. Itu saja yang dia tulis. Saya tak faham. Apa yang cuba dia luah dan sampaikan. Sampailah pada 30 Januari, catatannya tetap sama : "saya berpusing". Saya pening. Keesokkan pagi, setelah selesai sarapan sama-sama, saya luangkan masa bersama. Kali ini saya lebih fokus pada kakak. Kerana saya nak mengorek rahsia diarinya. Ketika dia sedang leka menulis di dalam diarinya, saya menghampiri diri anak itu. ''Kakak tulis apa tu ?"tanya saya "Kakak tulis diari mama" jawabnya sambil tersenyum memandang saya "Apa yang kakak tulis, boleh mama tengok" umpanku memasang strategi "Boleh. Mama tengoklah" Tanpa rasa malu, dia menghulurkan diarinya kepada saya. Saya berpura-pura seolah2 tidak mengetahui apa yang dia dah tulis "Saya berpusing??" Soal saya lagak kebingungan. "A ah. Kakak berpusing" "Macam mana kakak berpusing??" Dia lantas berdiri dan menunjukkan pada saya macam mana dia brpusing. Abang ngah yang melihat kakak berpusing turut berpusing. Mereka tertawa dan saya tergelak. Puas melihat mereka berpusing saya suruh mereka berhenti. Saya tarik kakak duduk di riba saya dan saya tanya.. " Boleh mama tahu, kenapa kakak berpusing?? " Dia terdiam. Sesaat kemudian barulah dia bersuara.. Manja.. "Kakak berpusing sebab.. Kakak nak undurkan masa. Kalau boleh kakak nak jadi macam adik. Kakak tengok mama happy sangat bila adik lahir hari tu. Tapi kakak.. Kakak salu buat mama sedih dan tak happy bila bersama kakak. Kakak takut mama tak sayang kakak lagi.." Belum habis dia menyambung ceritanya, saya dakap dia erat. Saya menangis. Menangis teresak-esak di kepalanya. Bagaimana boleh saya lupa bahawa saya mempunyai tiga orang anak yang harus diberi perhatian, bukan dua mahupun seorang. "Maafkan mama kakak. Maafkan mama. Mama bersalah pada kakak. Mama tak sepatutnya buat kakak macam ni. Kakak anak mama. Abang ngah pun anak mama. Adik pun anak mama. Mama sayang anak-anak mama..'' Tersedu-sedu saya dalam berkata. Biarkan. Biarkan saya tersedu. Apa yang saya mahu, saya mahu dia tahu yang saya sayang dia sepertimana saya sayangkan adik-adiknya. Maafkan mama sayang.. copyright : karyawanbisu.blogspot Suami Isteri Bahagia, Rumahtangga Sempurna

Welcome back...

Assalamualaikum.. Hai welcome back.. Rupanya masih ada lg yang sudi membaca walaupun dah bersawang.. Hihihi thanks to sapa yang dok baca.. Yang taunya Miss Zainatulniza. Miss Zaini.. And Mdm Na_Nurany (Tu pun tak tau la dia baca ke tak... Hehehe Ok bai bai...

Saturday, November 2, 2013

Assalamualaikum n salam 1 malaysia... fuhhhh dari last upadate April 2012... berabuk siott.. almaklumla bz tahap gaban.. tambahan pulak xdak tenet kt opis.. balik umah lappy plok bz.. so dok la tepengap blog ni.. hihi malam2 ni xdak apa la yg nk tulih.. saja ja buat come back.. ok cau dulu..

Wednesday, January 4, 2012

2012

Selamat tahun baru 2012.. semoga semua dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki hendaknya...

Thn ni bertambahla sorang lagi anakku yg bersekolah... Kamilia mula bersekolah di Tahun 1. Semoga Ya akan membesar dan sebijak kakaknya... Thn ini juga mereka berdua akan belajar KAFA di Masjid berhampiran dengan rumahku... bermulalah rutin harian nya bermula dari jam 7.00 pagi hingga ke 1.30 ptg untuk sek keb dan 2.30 ptg hingga 5.30 ptg utk KAFA. Harap mereka berdua boleh membiasakan diri dengan keadaan ini...

Ibu akan cuba sedaya upaya untuk menyediakan kepeluan untuk kamu berdua... harap kamu berdua boleh belajar dalam keadaan yang sempurna dan selesa...

Aminnn......