Friday, October 30, 2009

Adoooyaiiii.......

huhuhuhuhu....

menu tghari ni...ikan bakar shj(tanpa nasi tau) + abc = rm 10...

dh la tgh sengkek ni....terkejut aku tau...igt nk ratah ikan je..jimat sikit...kira punya kira ikan bakaq ja 7 hinggit...nasib la aku x amik nasi kalu tk makalu tulang ikan tu leh mkn ngan tulang2 aku sebat...huhuhu....mungkin rezeki kedai tu la...

breakfast td mmg jimat sbb bawa bekal...tp tghari shj punya belanja sama ngan belanja sehari...

nk wat cam mana dh nasib badanku.......

Thursday, October 29, 2009

Gaji ...oh...Gaji....

Lambatnya nk gaji...ni yang aku tak suka gaji awai ni....terseksa hidup aku...aku ni dh la pantang ada duit dlm akaun abis semua aku kerjakan ...hehehe..jgn ikut tabiat aku..tak elok tau..bulan Oktober pn tak abis lg...nk tunggu 25 Nov...huhuhu nak nangis ni..tp takpa hidup mesti diteruskan ...cyaiyokk...

Tapi rasa hidup ni tak ceria kalu poket kekeringan...betul tak kengkawan..rasa mcm ish ???? tak tau nk habaq...tak dpt nk diterjemahkn dgn kata2 ...chewah2...

ok la...hati tak tenteram ni...nk smbg keje...kot2 dpt ketenteraman....

Tuesday, October 27, 2009

Pening ...pening...

Kakak dh darjah 1 thn depan ...Kat mana nk transit kakak tahun depan ni..... hai peningnya pikiaq... ptg semalam blk opis ty kat tadika yadim presint 16 tu...bwh blok aku je...pasal nk transit kakak kt situ...dukacita dimaklumkan bahawa tmpt transit tu dh penuh...aku pn tak tau bila masa dia buka pendaftaran..kita pi tanya dh tutup...bukan apa kalu aku hntq kat situ balik sekolah je senang skit dia nk pi KAFA kt surau depan tu je hy beberapa langkah je... kalu aku hntq kt pengasuh yg jaga adik dia tu dia kena naik turun lift...risau pulak...takkan pengasuh tu nk hntq pulak nt sapa nk jaga budak2 kat umah...hehehe..

kalu aku balik umah tiap2 hari boleh gk....tp tmpt kerja aku ni byk kerja yg ad hoc n urgent...buatnya lewat tak ke susah pulak...tp utk pengetahuan semua (bg sapa yg x tau) sekolah anak aku ni ngan umah aku dekat sesangat x smpai 100 meter pn jalan kaki..kalu ty bas sek dia pun x nak amik budk yg dok kt situ... kuangkuangkuang.. betapa dekatnya...tapi tau2 je la kn anak aku ni sulung..tkt jugk la kan...tp aku harap semuanya berjalan lancar...Ameennn

ada sapa2 ada cadangan yang boleh dikongsi ker.... buntu gk kepala otak aku ni...

Sunday, October 25, 2009

MiNuM pTg @ TmN hArMoni.....

Menunya simple ja... mihun goreng n jemput2 kokokrunch+cornflakes

gmbaq nt la aku upload...

ni resepi jemput2nya...

2 cwn tepung gandum
1 cwn cornflake - dikisAr halus
1 cwn kokokrunch - dikisAr halus
gula n garam secukup rasa..
soda bikarbonat..jika suka...

cara membuatnya....gaulkan semua sekali hingga sebati...n grg macam biasa....

mihun grg tu ikut suka hangpa nk grg camana...hehehe...i malas nk taip...jgn marah.........

selamat mencuba.....
nt aku upload gmbaq...
(huhuhu x dan nk amik gmbq...dh abis)

bye2

nk lg pose menarik???






kakak mmg pandai bergaya...pantang nampak kamera..macam2 aksi dia...adik ya pun sama...tp adik ya gayanya sama jerr...cari la gaya lain...

ada lagi ni....





Saturday, October 24, 2009

Friday, October 23, 2009

kemalasan melanda....

dh lama tak update...bukan apa malas nk membebel...hehehhe..
sementara nk tunggu 12.15 ni... dan la tulis kejap...kitorang dh ada plan ni nk pi shopping..tp window je la kot...al maklumla gaji lmbt lg...gaji yg dh sudah tu dh licin...tunggu la bajet petang ni cam mana...harap2 tu nasib menyebelahi kita yg berpendapatan rendah ni...sama2 la kita doa...

tp aku heran gk la...mana la pi si ct ni...dh lama x update blog dia...ct...anonnn hang tak balik lg ka...hang kata dia blk semalam...tp dr isnin smpi jumaat hang x update blog..awat nya...

kat yana pulak...tahniah (hanya dia n kwn2 ja yg tahu..) jgn la malas2 sgt...bos hang dh start cuti lama ni....jgn hang ikut cuti dh lerr...hehehe...jgn marah...

zai....bila lagi ni nak ......(hanya tuan punya bdn yg tahu..) jgn lama2 tau...nt dh tak excited pulak....jgn tunggu lama2 tau....

kgayah kgayah...... tak penah serik ni..... tahniah ye kt anak akak.... esok konvo anak akak pakai baju baru ker???? heheheehe.... dgr baju baru dh siap....tapiiiiiiii!!!!!....

ok la .....
jgn marah sumer.....
jumpa lg di next n3...

Tuesday, October 20, 2009

bEtUl kE ni ???? rasanya betul Kot ...

6 Minggu, 6 Bulan, 6 Tahun Lepas Kahwin

Sebelum Tido:
6 minggu: Selamat tido Sayaaang, mimpi indah-2 ya, mmmuach.
6 bulan: Tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun: Sana sikit lah... Tido kalau tak mengepit tak bole ker???!

Pakai Toilet:
6 minggu: Tak apa, U masuk ler dulu, I tak kisaaahhhh
6 bulan: Masih lama lagi ke nih?
6 tahun: Brug! brug! brug! (suara pintu digegar), kalau nak bertapa pilah gunung ledang sana!!!

Balas SMS:
6 minggu: Iye Sayang, jap lagi I sampai rumah. Sayang, I belikan murtabak favourite U ye Sayang..
6 bulan: Trafik jam aah
6 tahun: K..

Dating process:
6 minggu: I love U, I love U, I love U.
6 bulan: Of course I love U.
6 tahun: Iyalah!! kalau I tak cintakan U, buat apa I nikah dengan U???


Pulang Kerje:
6 minggu: Sayaaang, I dah balik nih...
6 bulan : I'm BACK!!
6 tahun: Masak apa hari ini??

Hadiah (ulang tahun):
6 minggu: Sayang, I harap U suka cincin yang I beli untuk U ni
6 bulan: I beli lukisan, nampak sesuai dengan suasana ruang tengah
6 tahun: Nih duit, U beli sendirilah apa yg U nak..

Telefon:
6 minggu: Baby, ada yang ingin berbual ngan U di telefon nih
6 bulan: Eh... Your call...
6 tahun: WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH.... ANGKAT AAAAAHHH!!!

Masakan:
6 minggu: Wah, tak sangka I, pandai U masak.Rasa pun sedappp...!! !
6 bulan: Kita makan apa malam ini??
6 tahun: HAH!! LAUK INI LAGI?

Memaafkan:
6 minggu: Sudahlah, tak apa, dah pecah pun, nanti kita beli lagi yang lain,eh
6 bulan: Hati-hati, nanti jatuh tuh.
6 tahun: Orang dah bilang berkali-2 pon tak paham!!

Baju baru:
6 minggu: Aduh sayang, U seperti bidadari dengan pakaian itu
6 bulan: Lah... Beli baju baru lagi?
6 tahun: DAH BERAPA RIBU HABIS BELI BAJU TU???

Merancangkan Holiday:
6 minggu: Macam mana kalau kita jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat yg U nak honey?
6 bulan: Kita ke Bukit Bintang aje ler... Senang sikit tak perlu naik flight...
6 tahun: JALAN-JALAN? ?? DUDUK RUMAH AJE TAK BOLEH KE? BUANG DUIT JE!

TV:
6 minggu: Baby, kita nak tengok cite apa malam ini?
6 bulan : Sekejap eh, citer bagus ah.
6 tahun: JANGAN TUKAR-2 BOLE TAK.

Untuk renungan bersama.......

Kita Ibarat Pinggan

Andaikan 3 individu berbeza meminjam sebiji pinggan daripada Kita.. Selang beberapa tempoh masa, individu pertama memulangkan pinggan tersebut dalam keadaan bersih cantik tanpa sebarang kecacatan.. Lalu Kita pun terus meletakkannya di atas rak pinggan mangkuk seperti keadaan asalnya..

Individu kedua pula memulangkan pinggan tersebut dlm keadaannya yang masih kotor; tidak berbasuh.. Pinggan tersebut akan Kita basuh sehingga bersih, kemudian barulah ianya diletakkan di tempat yg sepatutnya..

Individu ketiga pula memulangkan pinggan tersebut dalam keadaan pecah bersepai.. Tidak boleh dibezakan lagi bentuknya antara pinggan mahupun serpihan kaca.. Tiada nilainya lagi.. Kita tiada pilihan lain selain menghumbankannya ke dlm tong sampah yg hina..

Begitulah jua halnya dgn Allah Taala.. Jika Kita kembali kepadaNya dalam keadaan bersih, elok, tanpa kekotoran dosa, maka Allah akan terus meletakkan Kita di tempat yang baik Dan tempat yg selayaknya bagi Kita.. Iaitu syurga..

Namun jika Kita kembali ke hadratNya dlm keadaan kotor dgn dosa, Allah akan 'basuh' Kita sebersih-bersihnya di dlm api neraka sebelum memasukkan Kita ke dlm syurga..

Tetapi jika Kita kembali kepadaNya dlm keadaan yg rosak imannya, sehingga tidak dpt dibezakan antara iman dengan kufur, maka Allah tidak akan teragak2 utk menghumbankan Kita ke dlm neraka jahannam yang hina buat selama-lamanya, ibarat pinggan yg pecah; tiada nilai lagi..




Semoga bermanfaat.. .

Monday, October 19, 2009

eN3 aPa yEr ArI nI...

Kemaafan Dendam Yang Terindah - Aishah

Kehangatan mentari ku rasakan
Tak sehangat api perbalahan
Ku ketuk pintu hati
Senyap dan sunyi
Tiada jawapan yang ku perolehi

Dinginnya malam itu bagai salju
Tidak sedingin perasaanmu
Kau sengaja membina dinding pemisah
Di antara kita tak lagi bersemuka

( korus 1 )
Kekasih ku... ku rasakan perlu
Menitip surat buat tatapan mu
Sekali ini aku rela merendah diri beralah
Agar perhubungan terjalin semula

( korus 2 )
Kekasih ku... tak mungkin ku tahu
Apa tersirat dihati kecil mu
Andainya aku yang bersalah
Maafkan saja...

Kemaafan dendam yang terindah...

Kehangatan mentari dingin salju
Bertukar ganti hari ke hari
Aku masih di sini
Sabar menanti
Terbuka kembali hatimu yang terkunci...

( ulang korus 1, 2 )
Kemaafan... kemaafan dendam yang terindah...

dah abis idea la ni...ada ke lagu ni...tp lagu ni lagu peberet aku ni...kalau naik kete dgr radio sinar fm ada gk lagu ni...layan je la korang...hehehe

ari mood kureng skit....memandangkan cuti xder je kalu tak mmg dh cuti dh ni....nasib baik dh petang...huhuhu.....

p/s : sedapnya yana mkn cendol ngan laksa bawah pokok......yana tapau la kt kiter......huhuhu

Friday, October 16, 2009

Akhirnya..................

Siap jugak menu aku tengahari jumaat ni....
sgt2 simple.. igtkan nk suapkan anak aku... tgh masak aku heran pulak sunyi jer kt depan...igtkan depa main dlm bilik rupanya atuk n cucunya semuanya tertidur... senang pulak depa tido... kalu aku kt umah mana ada tidur siang ... tgh mlm baru tido...... so dlm pkl 2.15 aku pun balik opis balik.....td aku tepon pkl 3 lebih abah aku kt depa dh bgn... danial ja masih tido... 2 beradik tu tgh layan kartun.... tau2 je la kalu layan katun makan pn tak igt..... kat tv 9 dari pkl 2 smpai pkl 6 kn katunnya... nasib aku xdak astro... kalu tak mmg kt depan tv je tmpt depa.... chewah berleter pulak ... sama la cam ibu dia kecik2 dulu... tgk katun x igt... katun tu ckp omputeh...cam la aku paham dia ckp.... hehehe... mana tumpah kuah kalu tak ke nasi.... hehehe... kalu tumpah maknanya tak dak rezeki.....

ok la ....jumpa lg... happy holiday to all of u.... muahhhhh

isssskkkkk issskkkkk .........

ishhh ishhhh.....lmbt la pulak masa berlalu....aku nk balik masak ni... tp tak tau nk masak per....my mom n my sis pegi shopping ari ni kat Jalan TAR...so budak2 tu dok ngan atuk depa....tunggang langgang la umah di buatnya....tgh pikir ni nk balik masak or beli jer....tp aku rasa balik masak je kot....tak pn beli mee je suruh bapak i masak....hehehe kebetulan anak aku mmg suka mee kuah putih...hhehehe masakan bapak i...tgk la dulu cam ner....tak pn balik masak sup ayam ker....mmg budak2 suka tu... lmbtnya 12.15 ni.....

petang ni ada pasar tani kat presint 2 tu.... dr mlm td dok pikir nk mkn pe ..... mula la teringatkn makanan yg best2...tp kena plan dulu nk beli apa sbb kalu dh sampai sana tak tau nk beli apa lk....tp tak tau lg pulak nk mkn apa...kena cari menu dulu....selalu kalu bab2 pi pasar ni serah kt en roke.... tp dia dh balik seminggu sekali ni kena la pi sendiri.... aku ni tak pandai la kalu bab2 nak pilih2 ikan n brg2 basah ni.. selalu sebelum balik temerloh en roke mesti dh penuhkan peti sejuk stok sampai jumaat ler utk i n anak2..... bukan apa aku ni mmg jenis malas nak pi pasar... hehehe.. tp minggu ni mmg pecah rekod aku pi psr byk kali sbb my parents ada kat umah... kenala p nanti tak mkn pulak diorang nanti.....

hai...tgh2 menaip ni pn sempat lg aku menguap ni...tersangap2 ni ..... tolong aku... nampak sgt tak berminat nk wat keje hehehe.... tolongggggggg... yana hang wat paaaaa tu........ tolonggggggg...senyap la pulak minah ni dokkk ja dlm bilik....hehehe mungkin hari ni xdak citer menarik kot....huhuhuhu...

Thursday, October 15, 2009

tajuk per la hari ni.....


tak tau la naper tp nk letak gk la gambar nie...hehehe tp kocik bonar la pulak....tp layan jer la...

Pagi yang tenang...(tenang ke????)

pagi ni si kakak tak pegi tadika la pulak...mana taknya ari ni semua mak menakan n pak menakan dia ada kt rumah...so dia pn buat hal x nak pi sekolah...mlm tadi dia p amik mak ngah dia kt lcct blk pn dh dekat pkl 12....
yg si kecik pulak selsema....start semalam dh meleleh dh hidung dia...kesian pulak balik keje aku terus bg ubat.. takut melarat pulak nanti...harap cepat sembuh sayang bucuk2 ibu....



anak ku yang tengah ni lain sikit perwatakan nya.....suka memendam rasa...nakkan lebih perhatian....tak boleh kena marah... cepat merajuk....tp mudah dipujuk...kalu bergaduh x nak mengalah...sgt sayang kt adik danial....

Wednesday, October 14, 2009

Menu hari ini..............hmmmm sedapnya....


Salam........
Murah rejeki hari ini....ada seseorang bermurah hati belanja makan.....sedapnyaaa.....terima kasih banyak2 ler akak .........hehehe....lain kali ada rezeki lebih boleh belanja lg....lepas ni ada saper2 nak belanja kita makan lg ker?????..

Tuesday, October 13, 2009

Bestnya Hari ni.............

Adik Danial


Kakak Dayana

Adik Ya

Salam semua....ari ni best sgt....tak payah nak terkejar-kejar n bersilat ngan anak2 aku (paham2 sendrik la kalu dh pagi2 tu....) berpeluh ketiak dibuatnya...nak tau nape???? sbb atuk n opah diorang datang...so budak2 tak pegi umah pengasuh dia...

Kamilia...anak aku yang no dua..( kalu bercakap mmg pandai..merajuk pn kuat)

ya : ibu, esok ya x nak pi umah mak (pengasuh dia) ..ya ngan danial nak dok ngan atuk ngan opah.
ibu : ye lah...ikut suka ya la..tp nt kalu opah dh balik ya kena pegi umah mak tau...
ya : iyer la...ya tau la..


Dayana si kakak....
kakak : ibu hari ni ibu amik kakak awal tau..
ibu: ya la...
kakak : kakak nk balik awal nk dok ngan atuk ngan opah..nt ibu ckp kat cikgu tau kakak nk balik awal...kalu ibu tak ckp siiiiiiapla ibu...(tu ayat wajib dia kalu nk bodek aku)
(biasanya dia balik pkl 5 ptg sekali aku balik kejer..)

Danial - adik kecik yang manja.....

Ni belum pandai ckp lg...perkataan yg dia selalu sebut babah..babah.. nak nak... tak tak (katak yg dlm cd upin & ipin siap lompat lg)... tp ibu belum pandai sebut lg...







Monday, October 12, 2009

Haiiiiii semua........


Tak boleh jadi ni...

semua orang dh ada blog...aku nak wt jugak la...tp tak tau la sempat ke tidak nk update...

tp apa2 pn aku akan cuba la cari masa....bukan apa untuk tatapan aku gk nanti...