Wednesday, December 30, 2009

------ :p -------

dh byk ari tak tulih blog...
ni br nk tulis....
tp tak tulis apa2 pun ...heheheh
cuama nk bgtau esok n isnin ni sy cuti lg...
esok kakak ada orientasi darjah satu mestila kena cuti kn sbb dr 8 pagi smpi 12 tghari.
pastu anak sulung first day sek ibu n abah plak yg berdebar2....
isnin sek pagi n sek KAFA pulak ptg nya...
harap2 kakak ok la esok Aminnnn....

Thursday, December 24, 2009

Bestnya..

yea yea esok cuti...
korang nk pi mana cuti ni...
cik ct balik kch sambil menyelam minum air, jgn sampai lemas cik ct...
n happy holiday...
yana pulak nk balik kulim...ok take care ye..nati2 dijalan raya...kalu ada buah-buahan tempatan tu igtla kwn2 kt pjaya ni...bw bekal byk2 skit leh tumpang makan...

aku nk pi mana?? baru je balk kg...kalu ikutkn aku aku smbg je cuti sampai krismas tp en roke pulak spoil...tak leh cuti..opis dia takdak org pulak...so terpaksa la berkorban...kalu tak dok kt kg lg aku...

last2 dok ja menganga kat umah...melopong jer...kalu dok umah pulak keje aku asyik nk mkn ja..macam2 aku nk wat...janji ada bahan...kalu takdak pun aku buat jugak..taram je la...janji boleh mkn ...

tp kalu bab mengemas mmg aku surrender...aku mmg tak suka mengemas..kalu boleh aku nk suruh org kemaskan, boleh dk camtu...sbb tu la umah aku bersepah..nk buat cam manakn ..

kalu bab basuh kain pulak aku rajin...mmg basuh je la... tp bab nk lipat mmg aku malas..kadang2 berbakul2 kain tak lipat..yg mana boleh sangkut aku sangkut...yg kena lipat aku postpone dulu..hehe.. kalu angkat kain dijemuran aku mesti terus lipat...kalu tak mula lipat time tu maka akan berkepuk2 lah kain tersebut didalam bakul..lg byk bakul lg byk kain tak lipat..hehehe...

ish..ish..ish... tu lah aku.... hey yong bila nak berubah ni...

apa yg aku melalut ni... dh tersasar plak...

ok la...dok umah ker...p holiday ker...apa-apa pun kita tak pi opis kan...tu yg penting sebenarnya...tak payah nk pening2 tgk muka org2 yg bermasalah.. kalu kita duit byk tak payah keje kan...dok umah jer relax2...bila la nk sampai tahap tu...

Wednesday, December 23, 2009

leganya...

hai semua....

i'm back...dh la baru naik keja hari ni...internet pulak problem drpd pagi..dh senja2 ni plak baru ok..bosan betulla..dh takdak mood dh ni...igt nk balik je ni..ngantuk n letih..

so nantila aku letak gmbq pengantin ye...

Tuesday, December 15, 2009

--- n3 --

jgn marah....tajuk diatas tiada mengena dengan apa yg akan ku tulis...
heheheh...

cik ct dh bg idea tp aku byk pulak keje nk buat ni..esok aku dh mula cuti seminggu.... balik kg ...heheheh...jd nk clearkan meja takdaklah nanti meja aku bersepah.. tuan ada pun bersepah, kalu tuan takdak paham2 je la ye...

ok nk sambung wat keje....nt tak siap keje aku...

Monday, December 14, 2009

Idea...oh idea....

No idea.....
.......................
.......................
.......................

Thursday, December 10, 2009

Tahniah Adikku...




Tahniah n Selamat pengantin baru Buat Adikku yg Bongsu...
Telah selamat diijabkabul di Kulim pada 28 November 2009 Hari ray ahaji kedua... Kekandamu ini tidak menghadiri majlis tersebut sebab ketiadaan cuti..(Ct kt harap dapat menyimpan cuti untuk diri sendiri n masa hadapan)

Insyaalah Majlis Di rumah Kitorang pada 20.12.09...aku akan balik awal ni...chewah2 mcm awal bebenor....aku amik cuti 4 hari bermula 16hb smpai 22hb...mintak ampun mak sbb takleh ambil cuti lebih sbb mr. roke tak leh cuti...

Okla kengkawan yer kalau ada kelapangan Dijemput Anda Sekeluarga ke Majlis Perkahwinan Adik2 saya pada 20.12.2009 ni yer....Kedatangan Anda Dialu-alukan...

Wednesday, December 9, 2009

Careless......

lama x update...huhuhu takdak mood nk wat semua keje...heheheh...dok menganga ja...

citer ni pn dh nk basi dh...hari ahad malam tu...(jeng.jeng..jeng)..aku pun tak tau mcm mana boleh aku tak perasan Danial dok selongkaq laci kat dapuq umah aku...laci tu tempat aku letak semua jenis makanan tin mcm susu pekat, sardin n ect...masa tu aku sapu sampah...mr roke dok buat ayaq nes...(hehehe dia buat ayaq sendrik)...aku tertoleh kat danial yang sedang mengerjakan tin2 yg dlm laci tu kemudian aku nampak tin susu tu jatuh atas ibu jari kaki dia siap melantun lg..Masyaallah...aku rasa cam nk luruh jantung aku masa tu...darah menitik2 n of course la dia nangis...ngilu rasa hati aku...kesian Danial ...ibu mintak maaf yer sayang...

nasib la masa tu mr roke ada n cepat2 letak minyak gamat...lpas tu aku tgk dia jalan mcm biasa ja...tp masa nk tidur malam tu dia merengek2 je mungkin berdenyut2 kan...bayangkan kalu kita yg kena sakitnya berhari2..nasib la tak bengkak cuma lebam skit je... isnin petang aku mintak time off n aku bawak pi klinik...sementara nk tunggu masuk bilik Dr tu penat aku melayan dia jalan pusing2 satu klinik...abis tong sampah dia terbalikkan...ganasla jugak hero aku ni...semua bilik dia bukak pintu... letih aku melayan...siap semua check up tu pkl 5...bayangkan dr pkl 2.30 aku kt situ.. letih n penat giler...sampai umah rs cam nk demam..hehehe.. si Danial tu masuk jer kete terus tertidur sambil berdiri lak tu...letak dlm car seat tak nak..

sebenaqnya first time aku p klinik sendiri selalu p ngan mr roke...hehehe...rs nya lps ni kena tunggu dia gk la...kalu sendiri letih..hehehe..bila lg nk menyusahkan dia tul tak...

ari ni dah masuk hari ke 3 kaki dia dh ok dah...cuma lebam tu jer...nasib baik kukunya tak pecah...

so aku igtkan diri aku la len kali alert sikit ngan keadaan sekeliling....huhuhu..

Friday, December 4, 2009

FAMILY....

Terbaca satu email yg menyentuh hati....layanlah kengkawan n amik iktibar....

Kenapa kita perlu balik kerja awal????

Aku terlanggar seorang asing semasa berjalan,
"Oh maafkan saya, saya tak perasan"
Katanya "Maafkan saya juga,
Saya tak nampak saudara"
Kami amat bersopan dan saling menghormati,
Kami saling melambai sambil berlalu pergi,

Tetapi di rumah lain pula ceritanya,
Bagaimana kita melayan orang tersayang, tua dan muda,
Lewat petang, tika memasak makan malam,
Anak lelaki kecilku berdiri di dapur secara diam-diam,
Bila berpaling aku hampir melanggarnya jatuh,
Jerkahku, "Jangan buat kacau di sini, pergi main jauh-jauh"
Dia berlalu pergi, hatinya hancur luluh dan beku,
Aku tak sedar, bertapa kasarnya kata-kataku,

Sedangku berbaring di katil mendengar musik,
Terdengar suara halus datang membisik,
"Bila bersama orang tak dikenali,
Begitu bersopan dan merendah diri,
Tetapi ahli keluarga tersayang, sering dimarah dan dicaci",

"Cubalah kau pergi lihat di lantai dapur,
Kan kau temui bunga-bungaan berterabur",
"Itu adalah bunga-bunga dibawanya untuk kamu,
Dia memetiknya sendiri, kuning, biru dan unggu",
"Dia berdiri senyap agar jadi kejutan buat kamu,
Kamu tak pernah sedar airmatanya yang datang bertamu",

Pada tika ini, aku merasa amat kecil sekali,
Airmataku mencurah ibarat air di kali,
Senyap-senyap ku kebiliknya, dan melutut di katil,
"Bangunlah, anakku, bangunlah si kecil"
"Apakah bunga-bunga ini dipetik untuk mak?
Dia tersenyum, "Adik terjumpanya belakang rumah di semak"
"Adik memetiknya kerana ia cantik seperti ibu,
ibu tentu suka terutama yang unggu,
"Maafkan ibu, atas sikap ibu hari ini,
Ibu tak harus menjerkah kamu, sebegini,
Katanya,"Oh, ibu, itu tak mengapa,
Saya tetap sayang ibu melebihi segala,
Bisikku, "Anakku, ibu pun sayang kamu,
dan ibu suka bunga itu, terutama yang unggu,

FAMILY

Adakah kamu sedar, sekiranya kita mati hari ini,
syarikat tempat kita berkerja akan senang-senang mendapat pengganti,
dalam hanya beberapa hari?

Tetapi keluarga yang kita tinggalkan,
akan merasa kehilangan kita sepanjang hayat.

Dan sedarlah, sekiranya kita menghabiskan masa kita kepada kerja,
Melebihi keluarga kita, adalah merupakan suatu pelaburan yang tidak bijak.
Bukankah begitu?
Jadi apakah maksud yang tersirat?
Tahukah anda makna "FAMILY"?
FAMILY = (F)ATHER (A)ND (M)OTHER (I) (L)OVE (Y)OU
" HARGAILAH KELUARGA ANDA "

Thursday, December 3, 2009

Balik Kampung.....

lamanya rasa tak balik kg..tp kn baru je balik raya puasa hari tu..tp rs cam dh lama je
ni tgh menghitung hari je nk apply cuti..tunggu cuti my hubby ni tak compem lg.. bila tah nk compemnya ni mr roke... tak sabor rasanya nak isi borang cuti..eh ...borang dh isi cuma nk isi tarikh je pastu bg bos luluskan...(padahal nk cutinya 2 minggu lg..) maklumla nk amik kakak n adik ya blk sini...sunyinya takder depa tu... si Danial pun takder kawanla ni...mmg manja abis la si Danial tu...

Wednesday, December 2, 2009

Y.E.S

Y.E.S....

dh mula dah...tp kewangan tak mengizinkan..hehehe... kengkawan nk shopping apa ye??? kita ni window je la...tahun depan banyak nak pakai duit...kakak dh masuk sekolah..kenala saving apa yg patut...mana la tau kot2 tgh2 bulan nak pakai duit ad-hoc.. mana nak cekau time2 tu..betul tak...hehehh...

ai pun dh amik keputusan dh...chewah2...suspend je... nanti si kakak ai tak hntaq transit la...ai hantar n amik kakak tengahari pastu pukul 2 hantar dia kat KAFA kat surau umah ai...hehehe....semoga Allah memudahkan segala urusan ku...Aminnnn.....

Tuesday, December 1, 2009

Kesian Danial....

Salam semua....

ari selasa baru keje...isnin semalam bawa danial p klinik selsema n batuk...pastu masuk bilik doktor dia suruh pi amik gas sbb saluran pernafasan dh sempit....huhuhu... nangis2 sampai muntah2...lepas tu danial terus tidur ... nasib baik en roke belum balik temerloh lg...kalu tak, tak tau aku macam mana....

tapi alhamdulillah lepas amik gas tu danial dh beransur pulih....aktif macam biasa... tp masih continue ubat la... semoga cepat sembuh sayang...ibu sayang danial...

Thursday, November 26, 2009

Mengusik jiwa.....

Ketika Cinta Bertasbih – Melly Goeslow feat Amee


Bertuturlah cinta
Mengucap satu nama
Seindah goresan sabdamu dalam kitabku
Cinta yang bertasbih
Mengutus Hati ini
Kusandarkan hidup dan matiku padamu

Bisikkan doaku
Dalam butiran tasbih
Kupanjatkan pintaku padamu Maha Cinta
Sudah di ubun-ubun cinta mengusik resah
Tak bisa kupaksa walau hatiku menjerit

Ketika Cinta bertasbih nadiku berdenyut merdu
Kembang kempis dadaku merangkai butir cinta
Garis tangan tergambar tak bisa aku menentang
Sujud syukur pada-Mu atas segala cinta

Suka lagu ni....sebest lagu ayat-ayat cinta....

Sedih ada :( happy pun ada :)

Selamat hari raya aidiladha yer kawan2...

Kiter nk amik kesempatan untuk mintak ampun dan maaf sekiranya ada salah silap, terkasar bahasa terlanjur bicara (selalu kot aku kn ckp banyak)... kalu ada yg terkecik ati tu sorry la ye...

Tadi tel kakak n dik ya kat kampung....sedih pulak rasanya kakak n adik ya takder...
kakak wish td 'selamat hari raya ibu, maaf zahir batin...siap igtkn aku lg ibu jgn lupa tau belikan kakak beg sekolah tarik barbie.. (tak tahan si kakak Barbie lg...)
adik ya pun wish td dia pun nak beg sek jugak tp yg kecik je sbb dia br 5 tahun...
Nanti danial dh besar dia pulak nk beg...hehehehe

ok la kengkawan...selamat bercuti....berhati2 dijalan raya...pakai tali pinggang keledar depan belakang atas n bawah (kalu ada :)) Lupa pulak jemput la datang ke rumah...

Wednesday, November 18, 2009

Renungan untuk Para Isteri.....

Kisah untuk dikongsi bersama.....

SAYANGI DAN BERSYUKURLAH DENGAN KEHADIRAN SEORANG YANG BERGELAR SUAMI !!!!

SUATU PERJALANAN
“Tanggungjawab suami selain memberi nafkah dan mencari rezeki, jangan
lupa bimbing anak dan isteri. Kalau suatu hari berlaku selisih faham,
jangan cepat menuding jari. Duduk berbincang dan cari kata sepakat. Tiada
bumi tak ditimpa hujan.”

Teringat pesan ayah di suatu petang...
“Ayah dulu bila arwah mak mula bising bersuara, ayah tak balas dengan
kata-kata. Ayah keluar hidupkan motor, pergi ke Behrang cari mee goreng
mamak. Bila sampai saja di rumah, ayah hulur pada arwah Mak, muka yang
tadi masam terus tersenyum riang. Suami kena tahu kesukaan isteri, supaya
mudah memujuk hati,” ayah menambah berkongsi pengalaman selama 41 tahun
bersama arwah Mak.

Persefahaman antara suami dan isteri bukan boleh dicapai sehari dua. Ia
merupakan satu perjalanan sepanjang usia perkahwinan. Cabaran dan dugaan
pastinya tidak sama, di awal, pertengahan dan di hujungnya. Justeru, sikap
saling memberi dan menerima sangat perlu dipupuk dan dibaja. Memberi
kelebihan diri untuk saling melengkapi. Menerima kekurangan untuk saling
menginsafi, suami mahu pun isteri bukanlah manusia sempurna.

SILAP ISTERI
Kesilapan isteri bermula apabila melupakan kebaikan suami kerana benci
dengan sikapnya yang tidak menyenangkan hati. Silap menjadi dosa andai
keistimewaan suami orang yang sering dibicara. Keburukan suami dijaja,
atas alasan minta nasihat rumahtangga. Tapi apa maknanya kalau semua orang
bercerita. Rasulullah SAW pernah mengingatkan melalui sabdanya yang
bermaksud:

“Wahai kaum wanita, aku lihat kamu ini lebih banyak di neraka”Seorang
wanita lalu bangun bertanya, “Apakah yang menyebabkan yang demikian?
Adakah sebab kami ini kufur?”Rasulullah SAW menjawab, “Tidak. Bukan
begitu. Tetapi ada dua tabiat kamu yang tidak elok yang boleh
menjerumuskan kamu kedalam neraka:

1. Kamu banyak mengutuk atau menyumpah
2. Kamu kufurkan kebaikan suami.”

Ada kalanya, isteri merajuk tanpa sepatah kata. Suami yang tak tahu
menahu, terus buat biasa. Muka isteri semakin kelat, hilang serinya.
Menahan ego diri, ingin dipujuk dengan kata cinta, namun tidak berbicara
dan bersemuka. Suami tertanya-tanya sendiri, akhirnya terasa hati. Salah
siapa agaknya, bila masing-masing memendam rasa. Kasih mula bertukar
marah. Marah marak menyala benci.

YANG LEBIH, YANG KURANG
“Awak beruntung ye, dapat suami yang memahami. Tak seperti saya.
Hari-hari menjeruk rasa,” luah seorang teman yang baru beroleh cahaya
mata.
“Suami saya juga ada kurangnya. Tapi kelebihannya lebih banyak untuk
saya perkatakan. Saya pun isteri yang ada salah dan silap,” jawab saya
supaya dia buka mata.
“Ada suami yang tak pandai urusan rumah tangga, namun dia bijak
berjenaka, meriah suasana. Ada suami yang jarang menghadiahkan bunga, tapi
selalu membelanja anak dan isteri dengan makanan istimewa. Dan ramai juga
suami yang tidak reti memujuk, bermain kata. Tapi mudah bertoleransi bila
diminta bantu sini dan sana . Ketepikan kekurangannya dan ambil kelebihan.
Pasti awak juga akan rasa bertuah beroleh suami seperti dia.” pujuk saya
lagi. Moga-moga dia berubah hati. Kembali ‘memandang tinggi’ kehadiran
seorang suami.

ENGKAU TERBAIK UNTUKKU
“Sedangkan lidah lagi tergigit, apa pula suami isteri, buang yang keruh,
ambil yang jernih. Baru teguh peribadi.”
Wahai teman bergelar isteri, mari kita muhasabah diri. Pohon keampunan
dari Ilahi agar cinta Nya bersemi kembali. Banyakkan istighfar dan juga
sedekah, kerana janji Allah setiap kebaikan menghapus kejahatan.
Susunkan jemari pintalah kemaafan dari lelaki bernama suami. Jangan
bertangguh dan jangan lengah. Bimbang maaf tiada serinya lagi.
Pandang wajahnya, lihat matanya. Bisikkan di sanubari, “Terima kasih,
suamiku. Engkau terbaik untuk diri ini.”
Mencari dan terus mencari cinta Ilahi.
Saling berpesan-pesan kpd kebaikan..

“The only real mistake is the one from which we learn nothing...”

Tuesday, November 17, 2009

Balik Kampung.....



Bulan 12 ni nak balik kampung....tp kakak ngan Ya dh balik dulu dh...paklang aka adik aku datang amik ari sabtu minggu lepas...pastu rasanya raya haji ni tak balik la...nk kumpul cuti untuk balik bulan depan....leh cuti banyak hari skit...so raya je la kt putrajaya bertiga...

apa lg ni nk ckp dh xdak idea la pulak....nanti la bila2 ada idea aku sambung lg ....

Monday, November 16, 2009

Banyak mkn ke aku ni????

mmg patutla org kata byk makan ni boleh mengaitkan seseorang tu dgn macam2 perkara... contohnya aku ari ni brekfes mkn roti canai n mkn laksa johor member opis aku bawak... pastu ada member ajak mkn lg laksa johor pkl 11 kot.... pastu lunch aku mkn bekalan aku dr rumah..(nasi n kari) huhuhuhu.... mmg byk giler la aku mkn ari ni....kalu mcm ni aku tak payah mkn mlm ni...harap2 esok aku mkn cam biasa jer...

aku sebenarnya nak puasa tp takdak semangat pulak... susah kalau posa sorang2 kt sini...byk dugaan...member opis aku ni semua baik2 hati...ada je makanan....murah rezeki diorang.....tu yg kalu nk posa kena ajak beramai2...hehehe kurang sikit godaan nya....tp nk cari masa yg sesuai tu yg masalahnya...

ISHISH.......
NASIB BADAN...

Friday, November 13, 2009

Danial oh Danial.....



salam....
ari ni nak letak gmbq danialla... sbb mcm ct gk la...kekeringan idea....ni la danial ku... tak sempat la nk tulis byk2...dh nk balik ni....tp layanla gmbq ni...dh letak gmbq kecik2 je sbb mls nk letak gmbq besaq...

ok la happy holiday....pegi mana cuti ni?????.....

Wednesday, November 11, 2009

rAkaN@oPiS



Ni lah antara rakan2 dtempat aku....tp aku rasa tak semua yg ada kot...aku letak je mana-mana yang ada gmbq dia kt aku...kalu xdaq nk letak cam manakn...lu pikirla sendrik... tp majoritinya gmbaq jiran sebelah meja kiri, kanan aku depan kalu ada..tp yg pasti belakang takdak sbb ada kabinet besi....gmbq kabinet pn aku letak sbb yana pa dok posing kat situ....hehehe...

selamat cari gmbq masing2...kalu xdak jgn marahhhhh....

Tuesday, November 10, 2009

6 November 2009........

Majlis konvokesyen Tadika Dayana....

Congratulations kakak....tahun depan kakak dh darjah 1...nanti belajar rajin2 tau...







Layan je la..



ni la gmbq yg nk upload semalam tu....malas nk upload byk2....ari bz sgt2...ada audit datang tu yg kena cari maklumat2 yg diperlukan...nasib depa dh balik...tp esok dtg lg..bila nak siap...dh pening asyik dok buat copy kt depa je...

ari ni bawa bekal mihun goreng boleh makan sampai lunch...so mkn je la mihun tu sampai abis..hahahah...

Monday, November 9, 2009

Hujannnn oh Hujannnnn.........

sejuk nya di opis ni...cam nak beku jer...hujan kat luar...lebat giler plak tu....
abisla basah baju aku di ampaian....

mlm td telefon mak mmentua aku ty kabar...sbb aku tgk berita kelantan dh banjir (kt kg aku panggil ayaq bah)..ty la umah dia ok tak...dia kt ok...cuma ujan x berhenti..bila la nk balik jenguk dia...cik abe aku kt raya haji mungkin x balik kelantan (tiap2 raya haji mmg balik kelantan) raya kat putrajaya....sadisnya x penah hayat lg raya kt sini... x dpt nk bayangkan...mintak2 dia tukaq pikiran..heheheh

sebenaqnya ari nk upload gmbaq majlis kt sekolah anak aku...tp kabel kamera x bawa la pulak...so esokla jawapnya..tu pun kalu aku rajin..hahahah...kalu malas alamatnya berkepukla dlm tu...

Thursday, November 5, 2009

Happy Birthday Sayang...Luv u all.....



Happy Birthday Sayang.....

nanti petang kita potong kek kat sekolah yer ..... ngan kawan-kawan...
balik umah nanti kita potong kek ngan abah n adik2 pulak yer + acik rina...hehehe...
gmbar nanti ibu upload yer...

Tuesday, November 3, 2009

Breakfast........

roti telur n teh o ais limau....

apa la adik tu letak dlm roti telur td.....br pukul 10 lebih dah ngantuk tahap gaban dh ni...dr td dh sangap sgt2....asyik nganga ja...berayaq2 mata aku...wt rugi ayaq mata aku ja...huhuhu... kerja byk ni tp sbb dh ngantuk sgt ni tak leh nak wat keje ni...ni tgh menaip ni pun dok sangap2 ni..aku pn tak tau nk wat cam mana ni...sejuk jari kaki n tangan...tolonggggg......

ari ni suasana senyap pulak kt opis ni...ramai officer p ptk....jiran sebelah meja aku pulak cuti...yana pi klinik pulak....kgayah n zai senyap pulak hari ni...kitorang xder topik menarik ari ni...bosan ....bosan....

ct hang wat pa ari ni huhuhuhu....aku kebosanan ni....aku pn tak tau nk wat pa....aku nk letak la gmbq2 anak-anak aku yang lama2 la....huhuhuhu..






Monday, November 2, 2009

Happy Birthday Kakak....5.11.2009 yg Ke 6 tahun...




selamat hari lahir sayang....dh besar anak ibu yer....nt ibu beli kek kat kakak yer...kakak nk potong kat sekolah kn....

semoga anak ibu jd anak yg solehah...dengar cakap ibu & abah...rajin2 bangun pagi, tolong ibu jg adik-adik....tolong ibu kemas rumah...

kakak nak mkn apa yer....nt ibu masakkan tau....sayang kakak n adik2....

warghhhhhh.......

sebelum tu nk nangis dulu....huhuhuhuhuhuhu
ok dah.... warghhhhh....handphone baru aku rusakkkk.....cik abe aku beli masa birthday aku...aku pn tak tau tel tu ada waranty lagi ke tak.... skrin dia terus blank....tp kalu bunyi sms dgq lg cuma xleh baca....mlm td abah aku tel leh ckp....terus aku ckp kt dia tel aku rosak....aku rasa something wrongla kat skrin diA...ada wayar yg putus kot....pening aku memikirkn.....rm yg akan melayang....

sabor je la yong....ni dugaan kecik ja...huhuhuhu

Friday, October 30, 2009

Adoooyaiiii.......

huhuhuhuhu....

menu tghari ni...ikan bakar shj(tanpa nasi tau) + abc = rm 10...

dh la tgh sengkek ni....terkejut aku tau...igt nk ratah ikan je..jimat sikit...kira punya kira ikan bakaq ja 7 hinggit...nasib la aku x amik nasi kalu tk makalu tulang ikan tu leh mkn ngan tulang2 aku sebat...huhuhu....mungkin rezeki kedai tu la...

breakfast td mmg jimat sbb bawa bekal...tp tghari shj punya belanja sama ngan belanja sehari...

nk wat cam mana dh nasib badanku.......

Thursday, October 29, 2009

Gaji ...oh...Gaji....

Lambatnya nk gaji...ni yang aku tak suka gaji awai ni....terseksa hidup aku...aku ni dh la pantang ada duit dlm akaun abis semua aku kerjakan ...hehehe..jgn ikut tabiat aku..tak elok tau..bulan Oktober pn tak abis lg...nk tunggu 25 Nov...huhuhu nak nangis ni..tp takpa hidup mesti diteruskan ...cyaiyokk...

Tapi rasa hidup ni tak ceria kalu poket kekeringan...betul tak kengkawan..rasa mcm ish ???? tak tau nk habaq...tak dpt nk diterjemahkn dgn kata2 ...chewah2...

ok la...hati tak tenteram ni...nk smbg keje...kot2 dpt ketenteraman....

Tuesday, October 27, 2009

Pening ...pening...

Kakak dh darjah 1 thn depan ...Kat mana nk transit kakak tahun depan ni..... hai peningnya pikiaq... ptg semalam blk opis ty kat tadika yadim presint 16 tu...bwh blok aku je...pasal nk transit kakak kt situ...dukacita dimaklumkan bahawa tmpt transit tu dh penuh...aku pn tak tau bila masa dia buka pendaftaran..kita pi tanya dh tutup...bukan apa kalu aku hntq kat situ balik sekolah je senang skit dia nk pi KAFA kt surau depan tu je hy beberapa langkah je... kalu aku hntq kt pengasuh yg jaga adik dia tu dia kena naik turun lift...risau pulak...takkan pengasuh tu nk hntq pulak nt sapa nk jaga budak2 kat umah...hehehe..

kalu aku balik umah tiap2 hari boleh gk....tp tmpt kerja aku ni byk kerja yg ad hoc n urgent...buatnya lewat tak ke susah pulak...tp utk pengetahuan semua (bg sapa yg x tau) sekolah anak aku ni ngan umah aku dekat sesangat x smpai 100 meter pn jalan kaki..kalu ty bas sek dia pun x nak amik budk yg dok kt situ... kuangkuangkuang.. betapa dekatnya...tapi tau2 je la kn anak aku ni sulung..tkt jugk la kan...tp aku harap semuanya berjalan lancar...Ameennn

ada sapa2 ada cadangan yang boleh dikongsi ker.... buntu gk kepala otak aku ni...

Sunday, October 25, 2009

MiNuM pTg @ TmN hArMoni.....

Menunya simple ja... mihun goreng n jemput2 kokokrunch+cornflakes

gmbaq nt la aku upload...

ni resepi jemput2nya...

2 cwn tepung gandum
1 cwn cornflake - dikisAr halus
1 cwn kokokrunch - dikisAr halus
gula n garam secukup rasa..
soda bikarbonat..jika suka...

cara membuatnya....gaulkan semua sekali hingga sebati...n grg macam biasa....

mihun grg tu ikut suka hangpa nk grg camana...hehehe...i malas nk taip...jgn marah.........

selamat mencuba.....
nt aku upload gmbaq...
(huhuhu x dan nk amik gmbq...dh abis)

bye2

nk lg pose menarik???






kakak mmg pandai bergaya...pantang nampak kamera..macam2 aksi dia...adik ya pun sama...tp adik ya gayanya sama jerr...cari la gaya lain...

ada lagi ni....





Saturday, October 24, 2009

Friday, October 23, 2009

kemalasan melanda....

dh lama tak update...bukan apa malas nk membebel...hehehhe..
sementara nk tunggu 12.15 ni... dan la tulis kejap...kitorang dh ada plan ni nk pi shopping..tp window je la kot...al maklumla gaji lmbt lg...gaji yg dh sudah tu dh licin...tunggu la bajet petang ni cam mana...harap2 tu nasib menyebelahi kita yg berpendapatan rendah ni...sama2 la kita doa...

tp aku heran gk la...mana la pi si ct ni...dh lama x update blog dia...ct...anonnn hang tak balik lg ka...hang kata dia blk semalam...tp dr isnin smpi jumaat hang x update blog..awat nya...

kat yana pulak...tahniah (hanya dia n kwn2 ja yg tahu..) jgn la malas2 sgt...bos hang dh start cuti lama ni....jgn hang ikut cuti dh lerr...hehehe...jgn marah...

zai....bila lagi ni nak ......(hanya tuan punya bdn yg tahu..) jgn lama2 tau...nt dh tak excited pulak....jgn tunggu lama2 tau....

kgayah kgayah...... tak penah serik ni..... tahniah ye kt anak akak.... esok konvo anak akak pakai baju baru ker???? heheheehe.... dgr baju baru dh siap....tapiiiiiiii!!!!!....

ok la .....
jgn marah sumer.....
jumpa lg di next n3...

Tuesday, October 20, 2009

bEtUl kE ni ???? rasanya betul Kot ...

6 Minggu, 6 Bulan, 6 Tahun Lepas Kahwin

Sebelum Tido:
6 minggu: Selamat tido Sayaaang, mimpi indah-2 ya, mmmuach.
6 bulan: Tolong matikan lampu tu, silau aah.
6 tahun: Sana sikit lah... Tido kalau tak mengepit tak bole ker???!

Pakai Toilet:
6 minggu: Tak apa, U masuk ler dulu, I tak kisaaahhhh
6 bulan: Masih lama lagi ke nih?
6 tahun: Brug! brug! brug! (suara pintu digegar), kalau nak bertapa pilah gunung ledang sana!!!

Balas SMS:
6 minggu: Iye Sayang, jap lagi I sampai rumah. Sayang, I belikan murtabak favourite U ye Sayang..
6 bulan: Trafik jam aah
6 tahun: K..

Dating process:
6 minggu: I love U, I love U, I love U.
6 bulan: Of course I love U.
6 tahun: Iyalah!! kalau I tak cintakan U, buat apa I nikah dengan U???


Pulang Kerje:
6 minggu: Sayaaang, I dah balik nih...
6 bulan : I'm BACK!!
6 tahun: Masak apa hari ini??

Hadiah (ulang tahun):
6 minggu: Sayang, I harap U suka cincin yang I beli untuk U ni
6 bulan: I beli lukisan, nampak sesuai dengan suasana ruang tengah
6 tahun: Nih duit, U beli sendirilah apa yg U nak..

Telefon:
6 minggu: Baby, ada yang ingin berbual ngan U di telefon nih
6 bulan: Eh... Your call...
6 tahun: WOOIII TELFON BUNYI TUUUHHH.... ANGKAT AAAAAHHH!!!

Masakan:
6 minggu: Wah, tak sangka I, pandai U masak.Rasa pun sedappp...!! !
6 bulan: Kita makan apa malam ini??
6 tahun: HAH!! LAUK INI LAGI?

Memaafkan:
6 minggu: Sudahlah, tak apa, dah pecah pun, nanti kita beli lagi yang lain,eh
6 bulan: Hati-hati, nanti jatuh tuh.
6 tahun: Orang dah bilang berkali-2 pon tak paham!!

Baju baru:
6 minggu: Aduh sayang, U seperti bidadari dengan pakaian itu
6 bulan: Lah... Beli baju baru lagi?
6 tahun: DAH BERAPA RIBU HABIS BELI BAJU TU???

Merancangkan Holiday:
6 minggu: Macam mana kalau kita jalan-jalan ke Amerika atau ke tempat yg U nak honey?
6 bulan: Kita ke Bukit Bintang aje ler... Senang sikit tak perlu naik flight...
6 tahun: JALAN-JALAN? ?? DUDUK RUMAH AJE TAK BOLEH KE? BUANG DUIT JE!

TV:
6 minggu: Baby, kita nak tengok cite apa malam ini?
6 bulan : Sekejap eh, citer bagus ah.
6 tahun: JANGAN TUKAR-2 BOLE TAK.

Untuk renungan bersama.......

Kita Ibarat Pinggan

Andaikan 3 individu berbeza meminjam sebiji pinggan daripada Kita.. Selang beberapa tempoh masa, individu pertama memulangkan pinggan tersebut dalam keadaan bersih cantik tanpa sebarang kecacatan.. Lalu Kita pun terus meletakkannya di atas rak pinggan mangkuk seperti keadaan asalnya..

Individu kedua pula memulangkan pinggan tersebut dlm keadaannya yang masih kotor; tidak berbasuh.. Pinggan tersebut akan Kita basuh sehingga bersih, kemudian barulah ianya diletakkan di tempat yg sepatutnya..

Individu ketiga pula memulangkan pinggan tersebut dalam keadaan pecah bersepai.. Tidak boleh dibezakan lagi bentuknya antara pinggan mahupun serpihan kaca.. Tiada nilainya lagi.. Kita tiada pilihan lain selain menghumbankannya ke dlm tong sampah yg hina..

Begitulah jua halnya dgn Allah Taala.. Jika Kita kembali kepadaNya dalam keadaan bersih, elok, tanpa kekotoran dosa, maka Allah akan terus meletakkan Kita di tempat yang baik Dan tempat yg selayaknya bagi Kita.. Iaitu syurga..

Namun jika Kita kembali ke hadratNya dlm keadaan kotor dgn dosa, Allah akan 'basuh' Kita sebersih-bersihnya di dlm api neraka sebelum memasukkan Kita ke dlm syurga..

Tetapi jika Kita kembali kepadaNya dlm keadaan yg rosak imannya, sehingga tidak dpt dibezakan antara iman dengan kufur, maka Allah tidak akan teragak2 utk menghumbankan Kita ke dlm neraka jahannam yang hina buat selama-lamanya, ibarat pinggan yg pecah; tiada nilai lagi..




Semoga bermanfaat.. .

Monday, October 19, 2009

eN3 aPa yEr ArI nI...

Kemaafan Dendam Yang Terindah - Aishah

Kehangatan mentari ku rasakan
Tak sehangat api perbalahan
Ku ketuk pintu hati
Senyap dan sunyi
Tiada jawapan yang ku perolehi

Dinginnya malam itu bagai salju
Tidak sedingin perasaanmu
Kau sengaja membina dinding pemisah
Di antara kita tak lagi bersemuka

( korus 1 )
Kekasih ku... ku rasakan perlu
Menitip surat buat tatapan mu
Sekali ini aku rela merendah diri beralah
Agar perhubungan terjalin semula

( korus 2 )
Kekasih ku... tak mungkin ku tahu
Apa tersirat dihati kecil mu
Andainya aku yang bersalah
Maafkan saja...

Kemaafan dendam yang terindah...

Kehangatan mentari dingin salju
Bertukar ganti hari ke hari
Aku masih di sini
Sabar menanti
Terbuka kembali hatimu yang terkunci...

( ulang korus 1, 2 )
Kemaafan... kemaafan dendam yang terindah...

dah abis idea la ni...ada ke lagu ni...tp lagu ni lagu peberet aku ni...kalau naik kete dgr radio sinar fm ada gk lagu ni...layan je la korang...hehehe

ari mood kureng skit....memandangkan cuti xder je kalu tak mmg dh cuti dh ni....nasib baik dh petang...huhuhu.....

p/s : sedapnya yana mkn cendol ngan laksa bawah pokok......yana tapau la kt kiter......huhuhu

Friday, October 16, 2009

Akhirnya..................

Siap jugak menu aku tengahari jumaat ni....
sgt2 simple.. igtkan nk suapkan anak aku... tgh masak aku heran pulak sunyi jer kt depan...igtkan depa main dlm bilik rupanya atuk n cucunya semuanya tertidur... senang pulak depa tido... kalu aku kt umah mana ada tidur siang ... tgh mlm baru tido...... so dlm pkl 2.15 aku pun balik opis balik.....td aku tepon pkl 3 lebih abah aku kt depa dh bgn... danial ja masih tido... 2 beradik tu tgh layan kartun.... tau2 je la kalu layan katun makan pn tak igt..... kat tv 9 dari pkl 2 smpai pkl 6 kn katunnya... nasib aku xdak astro... kalu tak mmg kt depan tv je tmpt depa.... chewah berleter pulak ... sama la cam ibu dia kecik2 dulu... tgk katun x igt... katun tu ckp omputeh...cam la aku paham dia ckp.... hehehe... mana tumpah kuah kalu tak ke nasi.... hehehe... kalu tumpah maknanya tak dak rezeki.....

ok la ....jumpa lg... happy holiday to all of u.... muahhhhh

isssskkkkk issskkkkk .........

ishhh ishhhh.....lmbt la pulak masa berlalu....aku nk balik masak ni... tp tak tau nk masak per....my mom n my sis pegi shopping ari ni kat Jalan TAR...so budak2 tu dok ngan atuk depa....tunggang langgang la umah di buatnya....tgh pikir ni nk balik masak or beli jer....tp aku rasa balik masak je kot....tak pn beli mee je suruh bapak i masak....hehehe kebetulan anak aku mmg suka mee kuah putih...hhehehe masakan bapak i...tgk la dulu cam ner....tak pn balik masak sup ayam ker....mmg budak2 suka tu... lmbtnya 12.15 ni.....

petang ni ada pasar tani kat presint 2 tu.... dr mlm td dok pikir nk mkn pe ..... mula la teringatkn makanan yg best2...tp kena plan dulu nk beli apa sbb kalu dh sampai sana tak tau nk beli apa lk....tp tak tau lg pulak nk mkn apa...kena cari menu dulu....selalu kalu bab2 pi pasar ni serah kt en roke.... tp dia dh balik seminggu sekali ni kena la pi sendiri.... aku ni tak pandai la kalu bab2 nak pilih2 ikan n brg2 basah ni.. selalu sebelum balik temerloh en roke mesti dh penuhkan peti sejuk stok sampai jumaat ler utk i n anak2..... bukan apa aku ni mmg jenis malas nak pi pasar... hehehe.. tp minggu ni mmg pecah rekod aku pi psr byk kali sbb my parents ada kat umah... kenala p nanti tak mkn pulak diorang nanti.....

hai...tgh2 menaip ni pn sempat lg aku menguap ni...tersangap2 ni ..... tolong aku... nampak sgt tak berminat nk wat keje hehehe.... tolongggggggg... yana hang wat paaaaa tu........ tolonggggggg...senyap la pulak minah ni dokkk ja dlm bilik....hehehe mungkin hari ni xdak citer menarik kot....huhuhuhu...

Thursday, October 15, 2009

tajuk per la hari ni.....


tak tau la naper tp nk letak gk la gambar nie...hehehe tp kocik bonar la pulak....tp layan jer la...

Pagi yang tenang...(tenang ke????)

pagi ni si kakak tak pegi tadika la pulak...mana taknya ari ni semua mak menakan n pak menakan dia ada kt rumah...so dia pn buat hal x nak pi sekolah...mlm tadi dia p amik mak ngah dia kt lcct blk pn dh dekat pkl 12....
yg si kecik pulak selsema....start semalam dh meleleh dh hidung dia...kesian pulak balik keje aku terus bg ubat.. takut melarat pulak nanti...harap cepat sembuh sayang bucuk2 ibu....



anak ku yang tengah ni lain sikit perwatakan nya.....suka memendam rasa...nakkan lebih perhatian....tak boleh kena marah... cepat merajuk....tp mudah dipujuk...kalu bergaduh x nak mengalah...sgt sayang kt adik danial....

Wednesday, October 14, 2009

Menu hari ini..............hmmmm sedapnya....


Salam........
Murah rejeki hari ini....ada seseorang bermurah hati belanja makan.....sedapnyaaa.....terima kasih banyak2 ler akak .........hehehe....lain kali ada rezeki lebih boleh belanja lg....lepas ni ada saper2 nak belanja kita makan lg ker?????..

Tuesday, October 13, 2009

Bestnya Hari ni.............

Adik Danial


Kakak Dayana

Adik Ya

Salam semua....ari ni best sgt....tak payah nak terkejar-kejar n bersilat ngan anak2 aku (paham2 sendrik la kalu dh pagi2 tu....) berpeluh ketiak dibuatnya...nak tau nape???? sbb atuk n opah diorang datang...so budak2 tak pegi umah pengasuh dia...

Kamilia...anak aku yang no dua..( kalu bercakap mmg pandai..merajuk pn kuat)

ya : ibu, esok ya x nak pi umah mak (pengasuh dia) ..ya ngan danial nak dok ngan atuk ngan opah.
ibu : ye lah...ikut suka ya la..tp nt kalu opah dh balik ya kena pegi umah mak tau...
ya : iyer la...ya tau la..


Dayana si kakak....
kakak : ibu hari ni ibu amik kakak awal tau..
ibu: ya la...
kakak : kakak nk balik awal nk dok ngan atuk ngan opah..nt ibu ckp kat cikgu tau kakak nk balik awal...kalu ibu tak ckp siiiiiiapla ibu...(tu ayat wajib dia kalu nk bodek aku)
(biasanya dia balik pkl 5 ptg sekali aku balik kejer..)

Danial - adik kecik yang manja.....

Ni belum pandai ckp lg...perkataan yg dia selalu sebut babah..babah.. nak nak... tak tak (katak yg dlm cd upin & ipin siap lompat lg)... tp ibu belum pandai sebut lg...







Monday, October 12, 2009

Haiiiiii semua........


Tak boleh jadi ni...

semua orang dh ada blog...aku nak wt jugak la...tp tak tau la sempat ke tidak nk update...

tp apa2 pn aku akan cuba la cari masa....bukan apa untuk tatapan aku gk nanti...